сряда, 27 август 2014 г.

Обичам шопската салата....

И така, отново е лято и отново е време за отпуска. И като всеки българин, който живее навън и милее за родното, и аз решавам да си се прибера. А и друго е при мама и татко :), а зеленчуците и плодовете в тяхната градина са още по-примамливи на фона на пластмасите, които се налага да ядем навън... Пътуването ни минава сравнително леко и безпроблемно, даже неочаквано добре. Пътищата на родината са осеяни стандартно с дупки, които като че ли стават все по-големи и по-големи и имаш чувството, че някой ден лунните кратери ще се преместят на пътищата на България... Морето - ах, това прелестно море, което помним от детските си години, е останало в спомените ни и на негово място се е появила смрадлива локва, пълна с водорасли, плаващи фасове и мистериозни субстанции... Дори не ми се иска да си представя какви ли са те...Плажната ивица е претъпкана, любимите полски и руски туристи са на по четири реда и имаш чувството, че си попаднал в кутия със сардини... За мое огромно щастие, любимата морска кръчма е все още на мястото си, не е поскъпнала драстично и храната е все така вкусна. Успяхме да я посетим с приятели и да изкараме няколко приятни часа там. Варна, тази перла в короната на морските курорти вече доста е позалязла като слава :( Дупки, мръсотия, безумно движение... Няма нищо общо с онзи красив град, който помня. Пътищата на страната са осеяни с малки пирамидки... Всеки ден съобщават за все повече и повече убити по пътищата... И въпреки това правилата не се спазват. Започвам да си мисля, че може би аз съм забравила правилника, или пък този правилник, който спазват тук, са го приели, докато ме е нямало и аз имам чувството, че съм пропуснала нещо ужасно важно... Спирам на пътека, да дам път на пешеходците, покрай мен профучава такси и почти отнася крака на последния преминаващ... Вероятно аз някъде съм проспала основни часове по пътна безопасност... Жега е и след един проливен и разхлаждащ дъжд, решаваме с фамилията да похапнем в парка. Любимо заведение, в което предлагат сачове се оказва поредната изненада. Сменен грамаж, нямащ нищо общо с предишното предлагано, месото вътре - старо, накъртя, в добавка - тъй като сме в парка, минава машина за пръскане срещу комари. В 9 часа вечерта, при указано време за същата дейност - 12 часа вечерта. Ефект след преминаването - падащи комари в храната, както и вечеря, с вкус на нафта... И никой не счита за нужно да направи оплакване, тъй като "няма да има много ефект"... Леко започвам да се притеснявам какво ли още ни очаква до края на престоя...

Няма коментари:

Публикуване на коментар